نگاهی به یک سامانه تلفنی موفق در گیلان؛ ۱۲۲ سامانهی شبانهروزی آب و فاضلاب برای ارائه خدمات به شهروندان

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، عملکرد سامانه شبانه روزی آب و فاضلاب برای ارائه خدمات به شهروندان از سوی رئیس مرکز 122 آبفای گیلان تشریح شد.
حمیدرضا ناطقی رئیس مرکز سامانه ارتباط مردمی 122 با تشریح خدمات این حوزه افزود: سامانه های تلفنی همواره یک پل ارتباطی میان مردم و دستگاههای خدمات رسان دولتی هستند، که تلاش میکنند با بهرهگیری از ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم نسبت به خدمترسانی اقدام کنند.
وی در ادامه گفت: مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ یکی از این سامانههای ارتباطی است که در تابستان سال گذشته به عنوان دومین استان کشور پس از اصفهان راهاندازی شد. این سامانه که در ابتدا به جهت اعلام حوادث حوزه آب و فاضلاب راهاندازی شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته بود، مدتی پس از راه اندازی با افزودن خدمات فروش و پس از فروش مانند: امکان خرید انشعاب، پرداخت قبض آب بها، تغییر کاربری و مواردی دیگر از این قبیل به سامانه خدمات خود تلاش کرد تا رفاه هرچه بیشتر مشترکین را فراهم آورد.
ناطقی از جمله مزایای استفاده از این سامانه را دریافت حوادث آب و فاضلاب بهصورت شبانهروزی، اعلام کارکرد کنتور و صدور صورتحساب به صورت ۲۴ساعته، واگذاری انشعاب و دریافت انتقادات و پیشنهادات در تمام ساعات شبانه روز و ایام هفته اعلام کرد و یادآور شد: این خدمات منجر به عدم نیاز شهروندان برای مراجعه حضوری به شرکت آب و فاضلاب شده و از تردد های غیرضروری شهروندان در سطح شهر می کاهد.
وی همچنین افزود: از شهریور سال گذشته که امکان خرید تلفنی انشعاب فراهم شد تا امروز تعداد ۶۹۹۰ انشعاب به صورت تلفنی و آنلاین فروخته شده که رقم قابل توجهیاست و این میزان فروش آنلاین سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک شهری نیز داشته است که با افزایش میزان آشنایی شهروندان با این سامانه و بهرهگیری از آن به جای مراجعه فیزیکی و حضوری میتواند گام مثبت و مهمی در تحقق دولت الکترونیک نیز باشد.
گفتنی است عملکرد مثبت و موفقیت آمیز «مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲» شرکت آبفای گیلان در این مدت منجر شد که مدیر این مرکز به عنوان دبیرکارگروه نرم افزار۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب کشور انتخاب شود و از همین رو، مدیران شرکتهای آبفای سایر استانها برای بازدید به این مرکز می آیند تا با نحوهی کارکرد موفق این مرکز در استان آشنا شوند.